Sunday, August 30, 2009

Tulisanku dan rasa hati

saye sibuk...hanya beberapa kantung saat utk menulis di sini, menghambur isi hati yg adakalanya kurang unak, yg kurang sihat dan berkongsi kisah semalam yg penuh nostalgia mungkin. bukan saye kesunyian walaupon rumet tiada di sisi...biarkan dia bahagia bersama keluarga di rumah. semoga dirahmatiNya sentiasa. insyaAllah. saye tak kisah walaupon sendirian sbb sejak dari kecil lg saye katakan pd hati, hidup tak semestinya sentiasa berteman. dan tidak perlu terlalu bergantung kpd org lain selagi mampu. kerana bahagia tetap ader di celah rimbunan semak dan belukar sana oleh seekor semut hitam yg sedang bersusah memikul saki baki makanan yg ditemui.

namun, dalam kesunyian dan sejuk mlm yg dibasahi hujan dan embun, hati saye terusik kpd satu kenangan yg semakin luput dan hilang. aah, nama sudah kenangan..pastinye akan berlegar2 jua di ingatan. kenangan yg membuatkan air mata menitik dua. yer, hanya dua titik dari dua mata sepet yg kian sepet kerana mengantuk.haha...sengaja menggilai squash di malam hari semata2 utk melepaskan semua ketegangan di waktu siang yg maha menyiksa minda. bila penat, mata dgn sendirinya seperti didodoi utk terlena dan lelah td akhirnya hilang meninggalkan badan yang terasa sejuk sprt slps berpeluh. dingin!~

utk kenangan itu, tak mahu diulas dan biarkan ia terlipat dan terus terlipat, tertindih dgn kenangan2 laen. sebolehnya mahu sebegitu...rahsia itu kekal rahsia dalam bisikan hati pd Si Pencipta. Dia Yang Maha Mengetahui rase kecewa dan lukanya sebuah hati yg tidak pernah kenal erti putus asa. Berjuang bukan utk meraih nama tp kerana keinginan dan cita2, impian dan janji yang perlu dikota. cinta di hati mungkin tergadai bersama2 bahagia yg tidak pernah kekal selamanya. namun senyuman dan ingatan menjadi petanda bhw sejarah itu pernh wujud dan rahsia hati ini akan terus kekal tanpa terusik.

"mudah-mudahan Allah menjadikan yg senang selepas itu..."

ramai yg senasib bila pilihan tak pernh menepati. sama ada cita2 dan cinta.sama ada impian dan keinginan. pilhan keluarga, pilihan yg tersasar dari batas norma dan pilihan yg adakalanya kerana nafsu. dan dari situlah mimpi yg membuai perasaan mengheret kt utk menangisi kisah silam. antara kekesalan dan melepaskan tanpa rela ia berlalu. itulah kehidupan yg tidak pernah adil tp hakikatnya putaran masa bakal menentukan adilnya suasana dan adilnya Allah dalam mentadbir alam ini.

menggalas impian yg setinggi awan bukan seringan kapas itu dilakarkan. kata2 tidak semudah tindakan yg terzahir dan pilihan itu bukan satu suratan pada awalnya namun itulah kebetulan yg tak pernh terfikir utk terjadi. ia datang secara tiba2 membawa seribu makna dan akhirnya menghilang bersama impian yg tidak tertunas. dan itulah kenyataan sebuah suratan utk dinilai di kemudian waktu.

Segala sesuatu yg berlaku itu merupakan satu petanda bahawa Allah itu Esa...

Salam Ramadhan daripada saya dgn penuh kecintaan ,

4 comments:

  1. rasa mcm ngah baca novel...huuu..sgt puitis :)

    ReplyDelete
  2. hehe...bl rse nk puitis tulis shj ^^V

    ReplyDelete
  3. Hmm..bagus2..ada bakat tulis novel ni..Kenangan2..biarkan ia berlalu

    ReplyDelete
  4. bakat tulis novel???OMG~~
    hehe...berkurun la nk siap novel tu kalo cmtu..haha

    ReplyDelete