Wednesday, August 11, 2010

Ramadhan kali ini

Salam Ramadhan buat semua. menginjak usia kali ini Ramadhan bukan lagi di UTP, bukan lagi sbg sorg pelajar. tanggungjawab utk belajar sudah berakhir tapi itu tak bermakna usaha utk menuntut ilmu akan berakhir. ilmu perlu dituntut sehingga ke saat2 terakhir...hingga ke liang lahad. dan mungkin ilmu yg dituntut itu bukan lgi ilmu kejuruteraan, tp mungkin lebih kepada ilmu mempersiapkan diri sebagai khalifah Allah yg bakal meniti hari2 kedewasaan. insyaAllah :)

Alhamdulillah, makin hari makin terisi. makin terasa bermakna dan makin juga mencabar. Ramadhan kali ini disambut tnpa tokki dan toksu. kehilangan keduanya cukup terasa. apa2 pon semoga Allah tempatkan mereka di kalangan hamba2Nya yg beriman. aamin. tak perlulah terus menangisi kehilangan org yg tersayang krn adakalanya apabila kt terlalu merapati pemergian mereka, kdg kala kt melupak dhan hati2 lain yg perlu dibaja, dijaga dan di sirami dgn senyuman. tidak meratapi itu bukan bermakna melupakan terus, sebaliknya senantiasa mendoakan mereka di penghujung sujud dan solat. doa2 anak2 yg soleh dan solehah, subhanaAllah :)

kali ini saye di KL, umah kaklong. waiting for her 2nd baby. tak sabar rasanye. hee, mcm Atiq lg ke mcm sape plak??? sejak baby ni dalam perut lg saye dah gatal2 jentik2 die, pnggil die spy cepat2 keluar. Usu rindulah. hehe (jahatkan kacau baby dlm perut hehe) semoga Ramadhan kali ini lebih bermakna dgn pertambahan keluarga yg baru, insyaAllah.

okla, sy rse sy perlu stop dl since si Atiq dah tekan2 laptop ni. adeh....T__Y
Selamat Berpuasa dan maaf zahir batin semua... buang yg keruh dan ambil yg jernih...insyaAllah

1 comment: