Sunday, April 10, 2011

lewat mlm

Sudah 1.28 am. mata masih terbukak, terkebil2 sbb tgh memikirkan & mencari idea2 utk task yg bertimbun2. masih di meja, menghadap lappy. esok, sy akan masuk ofis. hidup terlalu kejam kan?

" Mak, kenapa jalan hidup sy tak seperti org laen? kenapa susah sgt?"
" Sbb Allah tahu kamu mampu..."

Sepatah ayat mak buat sy kuat. Thanks mama for making me strong all my way! Tp yg bagi kekuatan itu adalah Allah. Alhamdulillah

Bl sy mencari ssorg utk menjadi guru dan rujukan, si die tidak sudi? kenapa? sbb kisah semalam? atau krn die pk sy mencari alasan spy dpt mendekatinya? owh tidak, betulkan cara berfikir itu. mungkin die xda kredit utk mereply. mungkin die sibuk..mungkin dan mungkin spy sy dpt membersihkan kotoran halus tentang dia yg tanpa jawapan.

atau Allah mahu sy jd lg kuat dr smlm, mahu sy berdiri sendiri utk mencari sesuatu sehingga saya berjaya? saye rase itu jawapan yg tepat. buat dia, terima kasih atas ketidaksudiaan anda yang tlh membuatkan saye lebey baik dr smlm :)

Maka malam ini akan sy akhiri dgn satu impian, spy esok sy akan bangun dan lupakan semua mereka2 yg pnh menyakiti hati, mereka yg tidak sudi dan mereka yg menggunting sy dr dalam. tp syukur sbb Allah selamatkan saye dr terluka walaupon gunting itu tajam berkilat! dan esok adalah hari baru utk sy terus melangkah dgn rase syukur dan bertemankan rase cinta Tuhan serta sabar. Emel2 dl adalah kenangan. smlm adalah pengajaran kehidupan. Esok adalah hari saya seolah2 saya tidak kenal lagi kamu. Wassalam :)



3 comments:

  1. hanya org2 tertentu shj yg di uiji..krn kekutan hati dia berbeza dr insan2 lain..keep it up~

    ReplyDelete
  2. ak pun pernah mengalami hal yang sama...mungkin ketidaksudian itu sebenarnya lebih mengajar kita jadi kuat tanpa perlu bergantung pada orang lain. chayo2!

    ReplyDelete
  3. atikah saari12:27 AM

    angah:
    yess..xsume org hidupnya diuji..ujian mmg berat. tp janji Allah itu terlalu manis buat mereka yg bersabar :)

    Mina:
    we SHALL stand on our own ^^V

    ReplyDelete