Tuesday, September 04, 2007

kegagalan...sebuah perjuangan

sayer baru abis test...FLUID
satu hari kepala saya pusing sbb xdpt nk pk dgn betul, myb sbb byk sgt perkara nak wat dlm satu masa.
2 asgmnt kena submit, viva utk experimnt yg perlu dibaca, test yg perlu dijawab....
sgt penat...
nak kater saya seorang yg stdy last minute, rasanye tak kot ;)
ntah la, sem ni agak buzy+hectic+pack!!!!
subject plak agak killer. "ya Allah, bantulah ak mnghadapinyer"

air mata br sahaja kering.air mata sebuah kegagalan yg awal. mugkin bg org len, OK jek.simple jek. bukan x ley jawab...cumer part tu jek yg prob~
tp, bg saya, once saya dah stop kat situ, kompen balik bilik pasni pasti ader yg akan 'berhujan'
dgn kata lain, itulah erti air mata dalam hidup...
menangis jika kecewa dgn kelemahan diri, sbb x dpt nak jwab sln yg senang!
i'm behave like a 6 yrs old girl, sedangkan dlm beberapa hari lg, 20 tahun bakal menjelma!!!;)
owh....*sigh~~

kegagalan, itulah erti sebuah perjuangan. mmg kadang kala kita di atas, dan akan tiba waktu kita merasa ditindas.adillah hidup yg Allah ciptakan. ada manusia dianugerahkan kecantikan paras rupa, dan ada yg dikurniakan akal yg bijak dan hebat, dan sebenarnya semua tu Allah telah tetapkan.
org seperti saya, mmg memenatkan.semua perkara mesti dia yg juara, mengapalh begini???
masih ingat, zaman sekolah dl, ape2 sahaja pertandingan yg saya ikuti, mest pulang dgn hadiah.itu seolah2 satu kewajiban. mak dan ayah sedia maklum...
begitulah kerasnya anak bongsu ini..lagi keras dr batu agaknya!
dan sebenarnya, di sebabkan sebuah kegagalan utk stdy di UK, saya belot dr sebuah cita2 murni sejak kecil...
DOKTOR. tawaran dr india saya pandang sepi, seolah2 tidak membawa erti langsung. bogkaknyer diri ini di saat itu...astagfirullah~
dan disinilah saya bertapak- MECHANICAL ENG. STUDENT, UTP

kegagalan tidak pernah berakhir, dan sebenarnye, dr kegagalanlah sayer terus bangkit dan berjuang.
sudah banyak air mata yg gugur...kerana pelajaran. dan alhamdulillah, byk juga kejayaan dicapai.
kedudukan hari ini bukan yg layak bg saya, lantaran menyebabkan saya lalai & alpa dgn diri sendiri!!!
mungkin kegagalan hari ini, adalh ujian Allah. mampukah saya mengdapainya????

wahai hati, jgn la dikau berpurus asa dr rahmat IIahi, terukan perjuangan ini...;)

1 comment: