Saturday, March 24, 2007

for my dear bestfriend~


Selamat hari lahir

Saya tak pernah lupa kehadiran tarikh ni setiap tahun, wpon di saat tu saya sgt sibuk dgn mende2 laen.
10 march~ selamat menyambut ulang tahun kelahiranmu yg ke 20!!!
Mungkin sekarang, tak seperti dulu.tentulah, kita dipisahkan dek usia dan jarak yg semakin meningkat…

Raja,
Kadangkala kita terlupa ada org yg sentiasa mengingati kita di hati mereka.
Sentiasa menjdkan kata2 kiter sbg pembakar semangat utk dier terus berusaha.
Dan paling penting sentiasa mendoakan kesejahteraan buat kita.
Kerap kali kita merasakan dier terlupa utk mengucapkan nya,
Tp,
Sebenarnye…
Ingatan dier utk kiter tak pnh luput….


Raja,
Sahabat yg saya kenal, sentiasa bersama dan berkongsi zaman remaja…
5 tahun kita menjadi sahabat, bukan satu tempoh masa yg sekejap,
Pastinya bila kite berbicara mengenai kenangan,
sumernya tak terlakar dan terluah,
Biarkan ia terabadi dlm lipatan sejarah yg indah…

Perasaan serba salah wujud dalam hati kecl saya sbb saya tak mampu utk mengucapkan “ selamat hari lahir” buat teman ini…
Dalam keadaan yang tak berapa stabil sebegini, sumanya sukar. Tp, saya tetap mengingati dier walau di mana saya berada..
Dia byk mngajar saya tentang bagaimana menjadi sahabat. Dan pastinya saya tak mampu mencari sahabat seperti nya…mungkin ada, tapi mereka tetap berbeza.
Kerana setiap org Allah jdkan dgn keunikan tersendiri.

Mungkin dier adalah org yang mngajar saya utk berbicara melalui pena dan kertas.
Ya, dialah pemula segalanya…sehinnga kini,
saya tidak pandai utk berbicara mengenai soal hati dan perasaan…
menyatakan sst yg terkilan di hati secara “directly”
saya masih ingat dier pnh cakap n marahkan saya…
katanyer saya sorg yg tidak pandai menunjukkan perasaan sayang yg wujud…
sehingga dier kerap kali menyalah tafsirkan…
“raja, ak masih tidak berubah..ak tetap seperti tkah yg kau pernah kenal suatu ketika dulu,
Sehingga ramai yang menyalah tafsirkan niatku”

Ingat lagi tak kau pernah ckp, wpon ak manja,namun ak tetap anak bongsu yg bersifat cekal dan tabah…ak tetap tenang..berbeza dgn kau, wpon ko bersifat berdikari, tapi ko tetap anak sulung yng gelisah dan kalut. Kau tidak tenang…
Kau juga ckp ak adalah berjiwa seni …berjiwa fantasi dan berjiwa memahami..
Dan ni last ayat yg kau bg dlm surat terakhir sebelum kita balik after SPM…
“then, wujudkan kasih sayang utk org lain &
ko mengharapkan kiter akan berjumpa di LONDON BRIDGE, tp wktu tu adalah hari terakhir ko kat UK…”

Sahabat,
Semestinya ko tertanya2 kenapa ak membangkitkan semula cerita2 lame yg sepatutnya kite tutup kemas2 dlm lipatan kenangan…
Ak mahu ko tau bahawa, ak tidak pernah lupa dan sentiasa mendoakan kejayaan buat ko.

Sahabat,
Ak tau ape yg ko alami meskipon ko tidak lagi bercerita
Ak tau kegelisahan kau, tapi
Ak tidak perlu bertnya sbb ak tak nak ak terus menjadikan kau semakin kecewa..

Kau jangan sedih…
Sbb kita kena ingat Allah bukan tidak mahu memakbulkan doa kita,
Tp dalam kita tidak sedar,sebenanrnya
DIA telah menyusun sesuatu yg lebih elok buat masa hadapan kita…
Ak pon sedih dan kecewa sbb kawan2 meninggalkan ak…
Mereka telah terbang jauh ke sana
Tapi ak masih di sini, bersama cita2 yg tak pasti,
Namun, ak nak ko tau
Dan kau mmg kenal ak sejak dl lg…
Keinginan itulah yg menjadikan ak sanggup bangun di awal pagi…
Wpon sejak sekolah ak bukan org yg “stay up” or bngun stdy awal pg…
Ak adalah org yg suka tidur awal n bangun paling lambat….
Keinginan itu yang membalut tubuhku dari kedinginan pagi

Raja,
Kita pernah menganyam cita2 utk pergi ke sana
Dan ak akan terus dgn cita2 kita,
Ak tak nak ko patah hati…
Sbb ak tau sejak dulu sampai sekarang,
Kau yg sentiasa membangkitkan semangat utk ak belajar….
Kau mesti kuat…
Dan ak yakin dgn kemampuan yg kau ada sbb
Ak telah mengenali ko 5 tahun….

U can do it dear!!!

Selamat hari lahir~



p/s; really miss u~

No comments:

Post a Comment