Saturday, June 11, 2011

cinta dalam diam


Karena dalam diammu tersimpan kekuatan ... kekuatan harapan ...
Hingga mungkin saja Allah akan membuat harapan itu menjadi nyata hingga cintamu yang diam itu dapat berbicara dalam kehidupan nyata ...
Bukankah Allah tak akan pernah memutuskan harapan hamba yang berharap pada-Nya??

Cintailah ia dalam diam, dari kejauhan, dengan kesederhanaan dan keikhlasan...

O Allah, pls make this dream real for some sweet day...


Sunday, May 29, 2011

happy birthday ayah!



Ayah,
Happy Birthday ayah!
May Allah bless you always & forever

with love,
adeek :)



saya terlewat sehari! sepatutnye semalam sy wish ayah. mst ayah tertunggu anak die call. tp sy tak call. ape yg sy buat? sy sibuk shopping. saya jahat. T__T dan sy menghabiskan mase bergayut dgn org laen di awal pagi. sungguh teruk! maafkan saye. apepon sy xpnh lupa doakan ayah setiap mase setiap detik dalam hati saya. sbb dalam hidup sy, saya tiada laki len selain ayah. org yg plg sy sayang dan cinta! aaauww~

dan this week sy balik sbb sy nk celebrate birthday ayah. xksh la keja ofis bertimbun2 pon. gasak r. sbb ayah, sy sanggup hehe. sbb ayah xde, sy sanggup x tido mlm. sbb ayah takde, sy pernah tak lalu makan wpon mak pujuk berkali2. sbb ayah perli sy dgn pointer sy yg hanya 3.23 mse foundation, sy study smpai pnh dpt pointer 3.96 dan pegang title 1st class Mechy, sbb ayah xbg sy kuar ipoh dgn kawan2, 5 tahun berada di UTP sy kuar ipoh x sampai 7 kali! sbb ayah xbagi saya pakai jeans, smpai skrg sy jd jatuh hati pd baju kurung. sbb ayah sentiasa berada di belakang sy, sy tak rse takut wpon kdg kala dalam hati kecut kalah kuman.

dan sampai skrg ayah adelah org kuat sy dalam ape2 hal. dan until now ayah yg pilih kaen baju kurung utk saye. hehehe. sy mmg anak manja ayah, anak ngada2 mak dan adek kesayangan kaklong. *xkshla org kate sy poyo tulis blog, do i care? never!*

ayah,
sy nk cari org yg mcm ayah utk jage sy satu hari nnt.
utk jaga sy smpai sy tua.
utk sayang sy mcm ayah sayang mak.
org yg tahan dgn perangai pusing saya.
org yg pndai tackle hati sy smpai sy nyanyuk satu hari nnt.
org yg akan cium dahi saya dan hadiahkan saya restu yg akan mengiringi setiap langkah saya. org yg akan bgtau saya ," mestilah boley dpt, insyaAllah" setiap kali sy menangis x ley jawab exam
org yg akan sentiasa mendengar cerita2 korea sy wpon berpuluh2 kali sy ulang jalan cerita yang sama tiap kali sy bercerita mse die drive
ayah,
doakan sy spy sy jumpa org mcm ayah :)
ssorg yg istimewa utk jd menantu ayah insyaAllah

Saturday, May 21, 2011

berjaya? Yes or No?

Hee, still got time to write something in my blog. sbb hujan kat luar yg lebat. i dun want to basahkan kepala utk kuar nnt. lgpon today is weekend bukan ofis hour kol 8! hehehe

arini, kesempatan kali ni sy nk kongsi sikit which insyaAllah sy doa org len bley pakai ape yg sy amalkan. cuma, jujur sekali, it is not for show off. nauzubillah. now, ppl alwys used to call me as budak bijak. aamin aamin. hehe. okla, some friends do ask me ape petua yg sy buat mse blajar dl, smpai jd bijak pndai T___T. erm, sebenarnye sy hanyalah biasa2 shj. pointer mse zmn foundation dl agaklah menyedihkan. tp kebangkitan itu bermula slps kekalahan demi kekalahan. dan kekalahan itulah yg menyebabkan kt sedar mana silap n buruk yg kena improve.

ok, back to main topic. in my old days as student dl, honestly sy xpnh amik ape2 supplement utk kecerdasan minda. xcaye, u can ask cik intan marlyny or my previous2 rumet. not even at once! sy xmakan vitamin ape2 pon kec vitamin C, tu pon makan sikit sbb mak paksa, pastu sebotol besar tu buat perkasam dlm loker. heheh. so, ape yg sy makan? sy xmakan kismis mcm org len sbb perut sy tak ley terima kismis. makan je mst saket perut. yg sy makan time sy study is kurma. ok, mmg sy sgt sgt suke kurma. ni pon u can ask my rumet. sy jdkan kurma as my candies. dan kurma, u guys can check it here, here, here for your references. even smpai skrg sy masih suka and will bring it small Tupperware to ofis everyday (kalo sempat n teringat la hehe).


next, before pg kelas or after kelas, sy amik peluang utk solat dhuha. pls jgn kate sy nk menunjuk2, bukan. ini sharing ok? byk kelebihan utk solat dhuha ni. cuma kt je x sedar or wat2 x sedar sbb mls nk smyg 2 rakaat. astagfirullah. check this link (wajib bace!) , n this link utk fadhilat solat sunat dhuha. mudah2an terbuka hati utk kt teruskan amalan sunat ni :)

lps tu, jujur dgn mak ayah. sy rase psl ni sume org tahu kot sy mcm mane. if mak kate A, dan A lah sy buat. no other choice. sbb sy percaya setiap ape yg dieorg mahu tu mmg utk kebaikan kt dan semamangnye syurga itu terletak bawah tapak kaki ibu. redha Allah bersama redha ibu bapa kt :)

hurm, wut else? ade lg rsenye... tp for the time being, mungkin itu yg boley sy kongsikan. insyaAllah ade mse sy tulis lg. not for show off but for others to apply if they think these might help them. wallahualam.

ok, mau ke ofis! byeeeeeeee!

Friday, May 20, 2011

kerja tanpa henti

o dear my diary,

arini sungguh penat. seharian x dpt nk siapkan kerja sbb ke hulur hilir ade training (half day) and ade meeting kol 3 smpai kol 8 mlm!pause utk solat shj. dipendekkan esok have to be in ofis again!NO Weekend for this week. rase mcm nk tepu otak mmg tepu dh pon. balik2 ofis td, singgah pasar mlm. just tapau yg dh siap shj. tp sempat lg beli ayam sekor. kirenye esok x pyh kuar pg pasar utk cr bahan mentah. balik dgn rase yg sgt penat, terpksa basuh ayam n letak dlm freeze. owh, rase mcm sudah bekerluarga. T__Y

mcm mane la bl dh ade family nnt. harap2 dpt laki yg jenis makan sume mnde yg ak masak, xbyk songeh n rajin tlg. jgn die buat ego, xnk masuk dapur, jadikan ak ni mcm org gaji n tau nk makan n komplen shj. awal2 ak ckp mmg nyesal laa dpt laki mcm tu. hahahah~

lately bos selalu usik ak. ofismate ak pon sama. adeh, muka ak ni nmpak mcm org nk kawen ke? ak x rase pon. ak rse ak muka toya slumber shj. xkan tershow off kat muka kalo ak ade admire sape2 kat ofis tu. musykil sungguh. maybe sbb ak selalu pakai baju kurung pg ofis skrg. dh x pakai coverall kuning tu. hahah. sbbnye ak mmg dh rse bosan n time tu ak x msuk plant. yela, skrg ni hari2 ade meeting. x sempat nk masuk plant. kalo dh meeting ari2 tu pakai jela baju kurung kan. dan ak mmg jenis yg suka pakai baju kurung berbanding dgn blouse n suar. tp bukan sume baju kurung ak pakai. hee, ade syarat gak la. baju kurung yg beralas. so kire 2 lapis la. yg outer layer kain jarang, n inner kain lembut. dan baju itu mstilah ditempah, bukan beli yg dh siap. *sy minta maaf, tp sy mengaku sy mmg high taste* -___-"

owh, xdpt nk teruskan tangan utk menulis. dh rase mengantuk. esok mau bangun awal pgi utk siapkan kerja before msuk ofis pg esok. insyaAllah


Wednesday, May 18, 2011

All about life

Life is an opportunity, benefit from it.

Life is beauty, admire it.

Life is bliss, taste it.

Life is a dream, realize it.

Life is a challenge, meet it.

Life is a duty, complete it.

Life is a game, play it.

Life is a promise, fulfill it.

Life is sorrow, overcome it.

Life is a song, sing it.

Life is a struggle, accept it.

Life is a tragedy, confront it.

Life is an adventure, dare it.

Life is luck, make it.

Life is too precious, do not destroy it.

Life is life, fight for it.

Tuesday, May 17, 2011

My note to u


My Dear Yan,
I m sorry i cant write tonite.
i dunno why but seems like the ideas had faded away.
Someday i will write back when everything is FINE.

love,
tikah

Saturday, May 07, 2011

schooling timetable

salam wbt ...

lama x menulis. ade hal penting yg menunggu. hopefully by this week dpt setelkan semualah. so that i can have my weekend 'normal' like u all.

btw, a quick update. i met uncle who used to be bekas principal Faris Petra on my way back to KL. his seat just next to me. while waiting for a 45-mins trip, we have a nice chat...

main point yg die ajar sy psl kerja... he wanted me to have my own time table yg mcm zaman sekolah dl. he said it might sound silly but it works. tempoh trial is two weeks. n then die soh tgk how it affected my daily routine n jobs later on.

n now, sy msih dlm tempoh percubaan. dah seminggu. g kat ofis kena gelak ngn ofismate sbb depa kate mcm budak2. hahaha..yes, i admit that. tp it works! :) byk keja yg dpt disempurnakan dgn jayanye. alhamdulillah.

sometimes, kt terlupa mnde2 kecik yg kt pakai mse zaman sekolah can bring high impact until now.

Saturday, April 16, 2011

Alhamdulillah

Ya Allah, redhakanlah ak dgn ketentuanMU (T___T)

someone used to tell me
" u already have everything that u want in this life,
u have everything that others haven't"

tp ak x pnh sedar HAKIKAT tu
pls forgive me Allah
Alhamdulillah

Friday, April 15, 2011

Sunday, April 10, 2011

lewat mlm

Sudah 1.28 am. mata masih terbukak, terkebil2 sbb tgh memikirkan & mencari idea2 utk task yg bertimbun2. masih di meja, menghadap lappy. esok, sy akan masuk ofis. hidup terlalu kejam kan?

" Mak, kenapa jalan hidup sy tak seperti org laen? kenapa susah sgt?"
" Sbb Allah tahu kamu mampu..."

Sepatah ayat mak buat sy kuat. Thanks mama for making me strong all my way! Tp yg bagi kekuatan itu adalah Allah. Alhamdulillah

Bl sy mencari ssorg utk menjadi guru dan rujukan, si die tidak sudi? kenapa? sbb kisah semalam? atau krn die pk sy mencari alasan spy dpt mendekatinya? owh tidak, betulkan cara berfikir itu. mungkin die xda kredit utk mereply. mungkin die sibuk..mungkin dan mungkin spy sy dpt membersihkan kotoran halus tentang dia yg tanpa jawapan.

atau Allah mahu sy jd lg kuat dr smlm, mahu sy berdiri sendiri utk mencari sesuatu sehingga saya berjaya? saye rase itu jawapan yg tepat. buat dia, terima kasih atas ketidaksudiaan anda yang tlh membuatkan saye lebey baik dr smlm :)

Maka malam ini akan sy akhiri dgn satu impian, spy esok sy akan bangun dan lupakan semua mereka2 yg pnh menyakiti hati, mereka yg tidak sudi dan mereka yg menggunting sy dr dalam. tp syukur sbb Allah selamatkan saye dr terluka walaupon gunting itu tajam berkilat! dan esok adalah hari baru utk sy terus melangkah dgn rase syukur dan bertemankan rase cinta Tuhan serta sabar. Emel2 dl adalah kenangan. smlm adalah pengajaran kehidupan. Esok adalah hari saya seolah2 saya tidak kenal lagi kamu. Wassalam :)



Thursday, April 07, 2011

Kawen: Ape yg ak belajar?


Salam wbt

Ak balik ofis ak update blog. mcm mase tu byk. xdelah, mmg mase terhad. tp this is one way utk ak menghilangkan tekanan, rase x puas hati wpon ape yg ak tulis byknye tak berkait dgn ape yg berlaku kat ofis. melalui tulisan kepuasan terzahir!

one of my beloved sis baru balik bercuti dr cuti kawen. owh, so happy to see her smile dari jauh. aii, maklumlah dh kawen. dan skrg byk org nk kawen. dan insyaAllah bakal menyusul sorang lg akak akhir bulan april ni. tp ak xley nk attend since ak nk balik kampung :)

dan tadi kami berkongsi cerita. ok, pls exclude me coz i m not in the loop yet. tp ak nk blah, depa soh ak dgr n antara ayat2 yg ak ingat, " eh, awk kena tahu ni wpon awk bdk kecik lagik!"hehe, mmg pon. xcukup umur lg laa. tp betul la i should know about it jugak! asek pk soal keja jekkk!ok, some of isi2 yg ak bley share kat sini antaranya


ak suke bunga putih! selingan :P
  • solat istikharah. owh, rupa2nya byk cara utk solat istikharah ni. dan byk yg ak kena belajar psl ni. pesan mereka, minta Allah permudahkan semuanya. dan kadang2 mnde2 sebegini adalah tak terjangkau dek akal bagaimana ia akan berlaku. Kdg2 mase kt tgh bercinta dgn org len pon kt ley wat solat istikharah, tp make sure perasaan tgh normal., tak bias mane2 pihak. Sebabnya x SURE lagi bf kt tu adelah bakal suami kt nnt. Sebab: perancangan Allah sgt sempurna. kdg2 kt amat mengharapkan org di depan mata atau org yg kt rindu2 itu sbg teman hidup, tp Allah kate BUKAN. bukan die utk kita. Dan Allah pasti akan tunjukkan seseorang yg sememangnya utk kita :)
  • bl Allah nk berkehendakkan semua itu terjadi, maka ia akan terjadi dgn sgt senang. Walaupon di saat akhir mcm2 halangan berlaku yg tak terduga. tp bila sampai saat dan detik, lafaz nikah itu akan terlafaz jua. InsyaAllah
  • Sentiasa mengharapkan bantuan Allah dlm setiap perkara. dari sekecil2 urusan sehinggalah terbina masjid bertungjangkan asas Islam yg kukuh. kalo kt awal2 lg dh buat maksiat, mcm mane Allah nk tolong? Kalo kt dah awal2 lg dah sombong dgn Allah utk minta doa, konon nk cari sendiri semua perkara dan hanya cari Allah ktk putus cinta shj..sombonglah namanya tu!

masa ak tulis ni, yg plg ak terasa sekali point no 3 tu. adeh, mcm kena tampar kat muka sendiri. tp ak akui sbg manusia mmg selalu sgt lupa. tp minta jauh dr perasaan 'sombong' tu. perasaan cinta tu mmg indah, cuma ak keliru dan takut jika perasaan yg hadir itu adalah cinta nafsu semata2. cukuplah, ak dah x tau nk explain mcm mane psl ni sbb ak pon xde pengalaman. mcm mane rase bl kawen tu eh? hahahah *soalan apekah ini%&%*@$#*

Moga satu hari nnt Allah pertemukan sesiapa shj di satu pertemuan terindah dgn cara yg halal. bukan skrg. bukan esok. bukan juga tahun depan. sbb ak pon x tau bila. hanya Allah yg tau, Hebatnya DIA....MashaAllah!ini sweeet!

Wednesday, April 06, 2011

Kuceng!



Salam...

Ak rase sgt2 pening. mcm2 berlaku dlm sekelip mata plak tu. kdg2 terpk mcm mane Allah nk corakkan jalan hidup ni. nk senang, just follow the flow.tp, bl pk balik xbley mcm tu. Kena ada usaha utk dptkan yg terbaik. kalo sekadar ikut arus, nnt kt pon akan dibawa arus tu. ntah sampai ke mane nnt.

ade org bgtau ak.. ak dh ade sume mnde yg ak nk selama ni. ntah, xpnh perasan pon. tp syukurlah ade org yg tlg perasankan sume tu. bila masalah kat ofis ade mcm kerja yg sgt byk, nk keja dateline sume n dealing with others... rase mcm agak saket di situ. mmg xdpt utk kt puaskan hati semua org. dan ak tak pernah kisah ape2 pon. hadapi dgn berani walaupon org yg ak berdepan tu pangkat lg tinggi dari ak. huh. xdelah, dun wory ak x gadoh dgn sape2 pon. itu hanya cerita dan hikayat.

bl masuk plak soal hati. ni lagi satu hal. kazens ak dh pakat nk kawen. so my aunt n uncle sibuk tnye (mcm post yg lepas la). ofismate pon menyuarakan mnde yg same. kawen? sape xnk kawen? tp ingat, kawen bukan penyelesai kpd masalah tp adelah permulaan kpd segala kehidupan. dan pd usia yg masih 23 ni, ak mmg betul2 x bersedia nk jd isteri org! masanya akan tiba dan persoalan sama ade ak dh jumpa ke tak Mr. Right tu, ak rase biarlah Allah shj yg tau. sbb ak sendiri pon x tau. T___T

mau yg mcm ni. konpem ak liat nk g keja nnt.lol!

ak ade impian yg dh agak lama, suatu ketika dahulu. nk bela kucing bulu parsi yg suke seret ekor lebat ats karpet tebal tuh. mcm mase intern kat PGB dulu ak ade kucing bulu lebat. ceh, berangan ni: pastu ak balik kerja si gebu bulat tu menggesel kat kaki n manja2. eeei, seyes suke. skrg ni ak ade kura2 je. tp kura2 dok dlm air. takkan ak nk masuk dlm air jugak. ak nk bela kucing. dan skrg ak xley nk bela kucing sbb housemate ak x suke kuceng. so hormat la org. tp ak rse pasni ak nk hidup sendiri n ak nk ade life sndiri. DAN AK NK BELA KUCING!tp lps ni kalo ak pg training, sape nk jage kucing ak? hurm... masuk angkut nek flight sekali la. mak ngn ayah mst bising bl ak bgtau plan ak nk bela kucing ni. but i really need something yg ley wat ak happy lps seharian kerja2 kerja. kalo dl kat umah pon mst ak kawan dgn kucing bl ak rse tensen. same gak kat UTP, tensen esemen mst ak akan kaco kucing housemate bela. hehehe

nmpak garang jek! ak nk cari yg comel heee


Note: ak dh start pk tentang mse depan ak...secara serius!

Monday, April 04, 2011

Confirm? Be Strong...

Salam

Just a quick update!

Alhamdulillah, praise to Allah..today i received my official PD as a Reliability engineer after 6 months probation period. Act, dh lebey 6 bulan pon but since our calendar year 2011 br start by this April (this month), so we do have this anew. Nk terkeluar biji mata tgk bulk of amount task that i have to complete within this CY 2011. Last day i have talked with my sis..

" i dah confirm...insyaAllah"
" so, meaning u punye social life dh xde eh?"
" sort of..hahaha"

spontan betul my sis ni buat assumption tntg ak! heheh, but ak patut mengiyakan pon act! Confirm= No social life
Erm, i want to putar that so-called equation to be like this:
Confirm= will have new life + dah bley kawen! yuuhuu~
Ngeee ^______^V

Btw, my cousins dh ade tarikh pon for their weddings. And aunty & uncle sibuk bertanyakan perihal org melaka ni. T__T.. Am I ready? Ak just buat2 x fhm psl tu coz i m not prepared mentally & physically yet! Dont wory lah, insyaAllah..some sweet day i will :)

Back to main topic, I wanna work smart. My ultimate goal: to climb TP's ladder. That's my long term strategic planning while for the short ones: I wish to manage my time well so that i will have more & more time to spend with buddies and family, beloved ones maybe :)

Alhamdulillah..Praise to Allah for everything. What can i do for this while just BE STRONG and have faith in Allah :) :)

Sunday, April 03, 2011

YES & NO


its sunday peeps!

dan sume org tahu tu. dan semua org bercuti di rumah atau spending time with lovely ones. dan ak? mlm semlm ak berhempas pulas siapkan trending yg agak memeningkan kepala ak. yg membuatkan ak kepala pusing. Alhamdulillah bl Allah permudahkan semuanya terasa terlalu indah :)

smlm ade dua perkara yg berlaku. ak dpt 1 SMS yg betul2 buat ak gembira n smpai skrg ak rase x percaya. u noe who u are darling! May Allah bless u. dan satu lg, apabila bercerita psl kehidupan masa depan. antara kerjaya, keluarga dan impian. just follow the flow...



Sunday, March 27, 2011

ANIS, pengisiannya!

Salam wbt

Just 5 mins update before magrib ok? wut i did for past few days till this weekend?aha, weekdays toksah ckp mmg busy sgt. pg smpai mlm. keja menimbun dan projects coming! hiccups all the way itu perkara normal. nsb bek ade bos yg baek hati, ofismates yg sgt memahami, and wut can i say...having circle of wonderful people.

O my bos...
Sy cube utk jd yg terbaik di kalangan yg terbaik. everyday i count for the dayss. hehe..
n now, i already make u realized how i am differed from others...
sy x ckp, tp bos yg ckp...1st time u meet a person like me :)
a very happy go lucky, a very clumsy, a very ambitious, full of imagination
young lady!

mcm Rebecca in sunny brooke Farm!

if there's ppl kate sy perasan tulis mcm tu, owh pls: I AM NOT. those statements prove how my bos pening nk handle anak buah mcm saye huhu. SORRY!btw, thanks for making me fall in lurve with my job!

hurm, sy terbeli majalah ANIS. terbeli sbb nk pecahkan duit besar. tp ade hikmahnye. byk pengisian. buat saye senyum smpai ke telinga. psl zikir, psl al-mathurat dan psl air mata seorang mukmin. saye menangis dalam syukur. gembira. ade dua ayat yg terkesan di hati....

" kalau terlalu membeku mata, maka pohonlah kpd Allah agar ditukarkan dgn hati yg lain, kerana hati yg ada ini tersangat rosak dan terlalu membusuk...."

kedua..

"sebelum sanggup mendengar ucapan suami yg bakal menyatakan," Daku terima nikahnya..."tanyalah diri," Sudah bersediakah aku?"


dan ini, sy dpt dr seorang kawan, yg sama2 meminati dunia lensa kamera!
May Allah bless u


Wednesday, March 23, 2011

medal pertama


arini 1st tyme in my life sy dpt medal -___-"
cam kelakar jek... but syukur alhamdulillah. ni langkah yg pertama utk ke sejuta~
thanks Allah :)

Saturday, March 19, 2011

dreams to make them true...


Salam wbt

a bit lonely bl sume dh pakat tinggalkan ak. org datang dan pegi, sekejap je kan. Mak n kaklong dh balik. tp next week mak dtg lg dgn ayah, atas urusan keluarga. so, sabar ye wahai hati, kejap je nnt mak dtg melaka lgi :)

last week agak sibuk rasenye (padahal tiap2 mase jadual ak sibuk). ade tu smpai satu mase ade 3 meeting kena attend. mula2 ak rse mcm mane blur n pening2 nyamuk jugak utk pilih. mmg rse cam sume penting, rse sume kena attend. bl consult dgn bos, plih yg plg PENTING di kalangan penting. nk pilih tu bukan suke2 je ley pilih, byk mende nk kena consider n need to think how to recover back yg tertinggal tu. n again, ak belajar tuk buat keputusan sbg seorang yg makin menuju ke dunia yg baru. *pergh*

sepanjang minggu lepas, tiap2 hari attend training. NETBALL. esok ade match lawan industri kat melaka. coach ckp die nk bg ktorg rest 1 week then continue training utk match the whole OPUs kat PERMATA nnt. at the same time, ak nk join team badminton. dl pnh main dkt UTP msuk semi final. hurm, kira ok la tu. tp ak xde raket badminton. raket squash ade la. so, need to buy anew!

x sangka bl dok sini, makin aktif plak ak bergiat. i m doing something for purposes! there's 1000 of reasons for doing so. dan skrg ak rase ak makin dpt nk fokus pd kerja bl semakin sibuk. hahaha. bos ckp, i can join anything asal kerja siap. yosssh! so, nak tak nak ak akan pulun masuk gear 5 utk siapkan sume keja n at the same time attend sume meeting n blaja mcm2 mnde baru kat sini. BUSY...

ak ade satu impian.. biarlah org ckp ak ni berangan n org selalu ckp u cant do best in ALL. mest pilih salah satu. tp ak nk buktikan jugak pd diri sendiri (xyah bukti kat org, nnt RIAK!) that one day, i can be superwoman, supermom n superwife. hehehe. HOW??? Allah kan ade. I have Him to make me strong. insyaAllah. *ckp & tulis senang, nk buat susah. i noe but i will try!*

pray for me!


"jika takdirnya PAHIT utk kita, terimalah sbg ubat"
"...Katakan pd diri bahawa itulah jalan yg ditentukan oleh Allah utk kita mendapat syurga. Maka rebutlah pahala sabar dan redha itu.."

Saturday, March 12, 2011

ank kelate di melaka

i m waiting my parents from kelantan...eh silap from KL. ak pon tak tahu kat mne asal usul..ceh, xde2, kelantan tetap dijulang tinggi, xkan hilang ascent loghat pekaknye wpon ke hujung dunie ceeeh. tp org selalu silap meneka when i used "standard bhs" with them. yela, kang ak p guna bhs ibundaku tu, xde sape lak nk paham kan??aigoo..

almost 6 months ak x balik kelate, lamanye mak aih..cane la rupa umah ak tu. ade lagi ayam itik yg selalu jd ak meluahkan perasaan. ade lg ke burung kecik2 yg dok nyanyi time ak nk tido petang.. ade lg ke bunyi cengkerik bl senja malam menjelma...dan masih same ke bau bendang belakang rumah tu? yang paling paling ak rindu my BabY yg konon mak ckp asek bertukar pakwe je. aisey, tp ayah ckp xpe asal anak keturunan comey2.koof koof...ayah ni pon laaa..
*wut so ke-kampung-ngan cerita nih!*

betul rase nk balik betul2x tak tipu. nk sgt. kalaulah ade pintu doreamon tu kan, ak sanggup kilek pitu tu g mane2. x bwe handphone pon xpe.. homesick a little bit, tp perasaan tu berkurang sbb i have alot of ppl to be my new buddies in melaka. they are great, they are nice...sape btaw ak dl org melaka x best?? i dunt think so babeh~

Friday, March 11, 2011

Fly High

o tikah
someday u may fly high up to blue sky

urs truely,
ur soul :)

i dont feel regret~

dear life...

alhamdulillah...last nite, i used to tell someone:

" now, i dont feel regret x pg Ohio, xdpt SLB n xdpt Shell..coz i dpt something yg jauh lg baik..."

at first, i dont feel it suits with my taste.really! somehow bl fikir2 & hayati setiap hari yg dilalui, Allah ganti dgn sesuatu yg jauh lg baik. tak dpt nk ukur. xdpt nk nilai. kdg2 hati dan mulut merungut dan mengeluh. bad habit that i need to erase. i need some rest. and should get some rest. Only for tonite. ONlyyyy!!!

p/s: wanna read harun yahya's collection. TQ!